fredag 21 mars 2014

Snö, Solsäng, Filmisar!





Kommer ni ihåg dem, filmisarna? Jag samlade på dem, dessa tummade bilder av filmstjärnor. Jag hade en hel tjock bunt med filmisar. Jag samlade b.l.a på Brigitte Bardot, Pascale Petit och Mylene Demongeot, Marylin Monroe mfl ..


När jag fick veckopengen köpte jag ibland en förpackning filmstjärnor i kiosken. Ju tjockare min bunt av Brigitte Bardot eller någon annan filmstjärna var, desto rikare var jag.




Vintern har landat här igen.
Det har snöat massvis och det fortsätter att snöa fortfarande.
 Under den fjuniga snön som lagt sig är det lönnhalt. Det gäller att veta var man sätter sina fötter om man går utomhus. ...



Roligare än att se snön falla är att längta sig till sommaren...

 
Aaah, tänk att få slänga sig ner i den här tjusiga solsängen från 70 -talet, lägga benen i kors och känna solens strålar i ansiktet! Jag får visioner om att jag skulle ligga i solsängen och dricka is-te och äta scones (fast jag har nog aldrig druckit is-te i hela mitt liv. Och ärligt talat låter det lite äckligt med kallt te. Jag föredrar nog varmt.)
Fast... nu verkar det dock dröja innan sommarvärmen kommer. Och så har jag ju inte riktigt plats hemma hos mig heller. Så jag får nöja mig med att drömma vidare. Suck.





 

3 kommentarer:

  1. Hi hi, ja filmstjärnor samlade jag också på. Fast jag minns inte vilka jag hade eller vad de hette. Det var inte så viktigt för mig. För mig var det viktigaste själva bilderna.
    Nästan precis en sådan där solsäng hade vi på 70-talet. Det var på den tiden jag fortfarande försökte sola. Vilka fåfänga försök jag gjorde att bli brun som de andra. Det går ju inte när man är rödhårig och har ljus och känslig hy. Jag bara brände mig och fick soleksem. Men nu skulle jag däremot kunna tänka mig en sådan där solsäng någonstans i skuggan. Kanske inte med iste utan läskande mineralvatten vid sidan om mig... Ja, drömma kan man ju.
    Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. God morgon! Jag har också samlat på filmstjärnor! Jodå, det var viktigt vilka de var. Brigitte Bardot stod högt i kurs, Audrey Hepburn också. Kommer inte ihåg alla namnen.
    En sådan solsäng har jag också haft!
    Ja, vad vore livet utan drömmar!
    Kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  3. Jag samlade också och var väldigt rik :-)
    Igår hade jag rent skitväder, med snöblandat regn och idag har jag just nu 13.8 grader och sol... Tra la la, härligt!
    Kram på dig härliga Pärlan ♥

    SvaraRadera