fredag 9 maj 2014

Okey eller inte Okey ?


Det är okej att inte vara bäst på allt. Ja, så är det. Det är okej att inte vara bäst på allt. Om vi säger det till oss själva då och då kommer vi allt mer känna att det faktiskt är så. Att samla på sådana här ord gör mig gott. Spara dem som små urklipp, kanske plasta in några, lagra några i mitt huvud för att plocka fram när jag vill det.

Det är faktiskt till och med okej att inte vara bäst på någonting alls överhuvudtaget. Det behöver absolut inte under några omständigheter innebära att inte vara duktig, att inte vara bra på det jag gör. När är man egentligen bäst? Är det bäst att vara bäst? Är det förresten duktigt av oss att vara så himla duktiga hela tiden?

Det allt egentligen handlar om är, tror jag, att vara oss själva. Vara sanna mot oss själva. Inte vara så hårda och dömande. Det är okej att bara vara. Ta in hur det är just idag. Hur det är idag är bara hur det är just idag och säger inte alls alltid särskilt mycket om hur det kommer att vara eller hur det kommer att gå imorgon. Eller nästa dag eller dagen efter det.

Jag tycker om att tänka Good Enough.
Good enough är bra. Good enough är bra nog.



                                            Dagens ord:  
 Att våga visa tacksamheten är också att våga visa oss själva. Här och nu i just precis det här ögonblicket.




                                        Med värme önskar jag dig en trevlig helg!

                                                 
                                 

4 kommentarer:

  1. Just idag har det regnat enough! :) Skojjjar bara... Det du skriver är bara så sant, alla är vi God enough, Gör vi vårt bästa är det god enough. Det andra är bara en ren tävling.... Lördagskram ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Kloka ord från dig. Tack! Det var precis vad jag behövde läsa just nu, jag som hela mitt liv kämpat för att vara bäst. Från början var det nog att vara bättre än min bror så jag skulle få ett erkännande av mamma. Senare blev det att jag måste vara bäst för att duga åt mig själv. Men jag orkar inte med det där längre. Good enough är bra. Och man är alltid good enough. Det enda som krävs är att man är sann mot sig själv och andra. Resten kan man skippa. Stor kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Klokord!
    Tacksamhet!
    Och nu när jag lever ensam så bestämmer jag själv om jag är bra tillräckligt.
    Man behöver inte släppa in något negativt innanför västen, det går bra att sätta upp skyddsräcket.
    Stor varm kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. ♥♥♥ Tittar in och kramar om! ♥♥♥

    SvaraRadera