fredag 27 juni 2014

Bönbok, kålrot, änglatofflor och fotbad.

Från bönbokenGud, du har gömt en skatt någonstans i varje möte människor emellan. Under fraserna, innanför rädslan, bortom attityderna. Ibland glimmar den fram i en blick och ett leende. Hjälp mig i dag att finna skatten.

  Tänk att nåt så enkelt kan vara så gott. Svensk potatis, svensk kålrot, lite salt kokande vatten, sen mosa och tillsätt en klick smör och eventuellt ett ägg. Detta är rotmos och mums så gott och billigt.

Just nu körs tvättmaskinen i alla fall. 
.Jag ska snart sätta mina fötter i ett  fotbad. Har gått mycket den här veckan och behöver ge mina fötter lite omsorg. 

 Sen ska jag plocka undan och städa lite grand under dagen.
 Jag har döpt om mina dammråttor till änglatofflor, inte så pjåkigt egentligen - men - dom måste ju jagas bort ibland. ☺  Det väldigt bra att få bort dom i från hörnen av min lägenhet. Där har dom en förmåga att bli väldigt många. ☺ ☺ ☺




2 kommentarer:

  1. Jag jagar änglatofflor eller dammråttor eller vad, idag och gjorde igår. Men jag tror inte besöket bryr sig så värst egentligen.
    Gulle misse, på bilden!
    Kram o ha det gott, fotbad är inte dumt! ♥

    SvaraRadera
  2. Änglatofflor har jag massor av. Jag är inte så angelägen om att jaga iväg dem. Tänker att änglarna kanske behöver något varmt på fötterna när de kommer och hälsar på.
    Vilken fin bön! Ja, det är ju faktiskt så det är. Inte så lätt alla gånger, men fantastiskt när man lyckas se bakom människors attityder.
    KramKram! ♥♥♥

    SvaraRadera