tisdag 9 september 2014

Tacksamhet med huvudvärk

Dunk dunk dunk säger det i mitt huvud just nu. Har sån konstig huvudvärk. Steg upp i morse med huvudvärk!

Jag sov väldigt illa i natt,var så OTROLIGT trött och sömnig när jag gick och lade mig men har legat helt klarvaken hela natten. Jag har vridit och vänt på mig snurrat på... men ändå inte kunnat somna. Värk nacken leder och muskler.

*Det kanske förklara huvudvärken nu*

Dagens ord från mig:
 Jag accepterar nederlag lättare med tacksamhet
 över de situationer jag faktiskt klarat av. 


Att uppskatta och vara tacksam över mig själv det var längesen jag var , men det händer att jag gör det ibland. Stannar upp, ser på mig själv där jag är just nu och sätter mig själv i perspektiv.
Jag tänker ibland att om jag hade kunnat se mig själv här och nu, för 3 år sedan, skulle jag ha varit stolt. Jag tänker att om jag ser på mig själv om 3 år, så kommer jag antagligen att vara stolt. Det är något jag glömmer, något jag tror att vi alla glömmer – att se på oss själva med stolthet över vad vi faktiskt är precis just nu!


 Lite som en påminnelse till mig själv; Livet är mer än det här och samtidigt är det här allt som livet är. Livet är de små sakerna. Hur solen går upp varje dag, fastän den ibland skyms av molnen. Hur tårarna faktiskt tar slut, till slut. Och att det är onsdag idag, torsdag i morgon och en helg som jag hoppas ska vara hur solig som helst. ♥



3 kommentarer:

  1. Jag har ju följt dig många år nu så jag vet vad du gått igenom och hur du har vuxit. Inatt var det fullmåne, låg länge klarvaken jag med... Kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Det var många kloka och visa ord att ta till mig.
    Jag har svårt med detta att se något bra i mig själv. Skulle inte tro att jag kan öva upp den förmågon heller, dåligt självförtroende täpper till. Men, jag lever och mår bra idag och är mycket tacksam över det.
    Med det som du har i bagaget och har gått igenom så ska du vara omåttligt stolt över dig själv, så är det bara.
    Jobbigt detta med att inte få sova, det måste ju vi människor för att orka med dagen som kommer. Hoppas att natten som kommer blir bättre.
    Ha det bra som det går och kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att din huvudvärk har lättat och att du har fått sova ordentligt.
    Önskar dig en bra och trevlig helg.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera