måndag 13 oktober 2014

Att bara vara jag...


 Här ligger jag och försöker duga


  Har otroligt svårt att tycka och känna att jag duger som jag är - att tycka om mig själv är så svårt. 
Jag har jobbat länge och väl med att stärka självkänslan, att säga att jag är bra, säga att jag duger.
 Men till vilken nytta för jag känner fortfarande att jag långt ifrån inte duger som jag är.

Här ligger jag och duger är förresten två diktsamlingar som Bob Hanson har skrivit... ''Heja världen!'' och ''Lugna puckarnas Mosebok'

Även om jag inte själv tycker att jag duger gillar jag citatet " Här ligger jag och duger" 
Alla ska vi ha rätt att duga precis som vi är oavsett vilka skavanker, åsikter, tankar... osv.... som vi har...

4 kommentarer:

  1. Det är lättare att "bara vara jag" än att duga, hi hi.... ♥

    http://egopyret.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också citatet, även om jag som du har svårt att känna att jag duger. Jag har hållit på och jobbat så mycket med självkänslan och att försöka tycka om mig själv, men jag undrar om jag någonsin kommer att kunna göra det. Kram! <3

    SvaraRadera
  3. Det var ett trevlig citat, "här ligger jag och duger" helt suveränt.
    Jag skulle också önska att jag kunde göra det, just ligga och duga, eller stå och gå för den delen, men just känna att "jag är bra nog", men nej det dröjer nog ett tag till.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera