söndag 26 oktober 2014

Mask och Ögon inflammation..

Visste du att i Australien finns världens största daggmask. Den kan bli tre meter lång och är cirka tre centimeter i omkrets. Det blir en stor mask att ha på kroken när man metar.:)
 Den masken skulle jag inte vilja sätta på kroken om än jag så fiskade.



Nu har jag till råga på allt fått ögoninflammation. " Ögonen är svullna" och det tar rejält ont.
 Det hör till denna körtelfeber. Fick kontakt med en läkare som bara rekommenderade receptfria värktabletter och sen vänta ut eländet och hoppas på det bästa...
Det tar ca 3 - 4 veckor innan viruset  börjar ge med sig om inte helt så delvis ...  
Man ska tydligen känna sig extremt trött efter att ha tampats med körtelfebern.
Nu är jag ju så utmattad som det redan är så jag bävar för hur jag ska orka tampas med ytterligare ett trötthetssyndrom som kan vara i månader om det vill sig illa....Ghahhhh!!!

4 kommentarer:

  1. Men hur klarar du dig? Öroninflammation gör ju så vansinnigt ont...
    Förresten så går inte öroninflammation över av sig själv, den måste behandlas både på plats hos läkaren och genom medicin.

    Stor kram på dig fina Pärlan. (((♥)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog läst lite tokigt när du läste inlägget :) Jag har fått ögoninflammation, men det tar minst lika ont som öroninflammation. Och öroninflammation kan man med otur få också när man har körtelfeber.. Men jag hoppas då innerligt att jag slipper att få öroninflammation Kram ♥

      Radera
  2. Alla inflammationer gör ont. Körtelfeber är nog ett helsike.
    Jag provar att skicka goa energier genom cybern till dig! ♥
    Varm kram full av kärlek ♥

    SvaraRadera