tisdag 21 oktober 2014

Ragtime gals


Har en igensvullen hals, huvudvärk och värk i musklerna så det heter duga....
Det började med en oskyldig förkylning " trodde jag" men inte långt efter att jag blev förkyld så fick Annica åka in till akuten med hög feber, igensvullen hals osv,,, Hon blev inlagd.
Diagnosen hon fick var körtelfeber.

För en vecka sedan kom yngsta dottern hem från skolan och hade hög feber och ont överallt...
Jag var fortfarande då ganska ordentligt förkyld men den så kallade förkylningen blev bara värre för mig
Nu har både jag och yngsta dottern en igensvullen hals, huvudvärk, ont i öron och ont i alla delar på kroppen..
Förmodligen har vi fått körtelfeber vi också...

Snö är det ute, inte mycket bara så att det täcker markytan. Det är isigt.
Visst det vita lyser upp i mörkret, men nej jag vill inte ha snö riktigt ännu...
Om jag kunde få som jag ville skulle jag inte vilja ha snö överhuvudtaget..


5 kommentarer:

  1. Nämen fyyyy! Ställer in te med honung och citron, lite chili också. Några veckotidningar och en blomma, halstabletter. Krya på er....

    Kramarom ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Här kommer jag eftersläntandes med lite mer frukt och c-vitaminer. En vacker höstglöd och en lånebok. Några väldoftande näsdukar.
    Kryapåer♥kramar♥

    SvaraRadera
  3. Men usch vilka elaka baciller! Glöm inte bort dig själv, utan sök vård om du blir riktigt dålig eller om du inte börjar bli bättre snart. Körtelfeber är inte att leka med. Krya på dig/er! Jättestor kram! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  4. Nej usch och fy för både förkylningar och snöeländet!
    Krya på dej!!
    Kram

    SvaraRadera