tisdag 25 augusti 2015

Tänk om...



Vad hade man gjort om internet lade ner???

Satt och funderade på det innan när jag hamnade i ett program om internetbrottslighet......

Tänk om det gick så långt att de var tvungna att stänga ner nätet p.g.a. all brottslighet som inte går att kontrollera.

Undrar hur länge man hade haft abstinensbesvär?

Tänk så bortskämda vi blivit.......

Man kan få reda på allt med ett litet klick.

 Att man klarade sig innan =O.

Jag tycker det är en hemsk tanke....
Inte kunna läsa nyheter när man vill det eller läsa allt annat som man gör på nätet.....
Inte kunna göra sina bankärenden via nätet osv...

Visst hade det varit hemskt?

4 kommentarer:

  1. Det var ju inte så förfärligt länge sen som man skickade in sina räkningar via uppdrag till banken. Så gör min väninna ff, hon har ingen internetbank.
    Hon köper papperstidningar.
    Det är vanans makt. Jag vill ha internet.
    Kram ♥

    SvaraRadera

  2. Jag har varit utan bredband hela dagen, comhem hade driftstörningar, först skulle det komma igång kl 11:00 sedan blev det 20:00 och det var faktiskt riktigt störande och jag blev varse hur viktigt det är att ha nätverk. Kunde ju surfa lite på den mobilsurf jag har på mitt abonnemang men för att blogga och kommentera räcker det inte särskilt länge.... Godnattkram ♥

    SvaraRadera
  3. Det går bra att vara utan dator en tid men skulle det bli länge så ... Den mörkaste årstiden är det allt gott att ha sin dator om man känner för det :-)
    Tack för besök hos mig och välkommen igen/ kram

    SvaraRadera
  4. Tycker det är lite både och. Jag vill inte vara helt utan men vill heller inte vara uppkopplad hela tiden. Men visst är det andra tider nu..
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera