torsdag 3 september 2015

Groda = prinsen

                                                                Phalaenopsis

                                                       

Inom Feng Shui ska man använda grodor har jag lärt mig...
Men grodor gillar jag inte...

På en del folk kan det visserligen ploppa ut fula grodor titt som tätt.
Roliga grodor - göra bort sig grodor, men även nedvärderande grodor förekommer...

Men tillbaka till Grodorna ... De är väl bara bra till en sak.
Att pussa på för att få fram prinsen.

 Men eftersom jag inte vet vilken groda som just är prinsen så avstår jag från allt grodpussande. ☺

 Tänk om det bara är en slibbig groda som vill bli pussad... och prinsen inte finns i nån av dem.

 Jösses!

Tänker inte chansa... ☺ ☺ ☺

4 kommentarer:


  1. Att veta att man pussar en slibbig groda är bättre än att pussa en falsk prins. =) Fin blomma, kram ♥

    SvaraRadera
  2. Grodpussandet får nog vara för mig också. Det är bra som det är.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Jag har en bloggvän som bara gillar grodor *ler* Hon samlar på dem (inte levande förstås) och bara njuter av att se på dem. Tur att vi har olika saker som vi vurmar för :-) Behöver inte pussa någon groda för jag har redan mannen i mitt liv *skratt* Ha det/ kram

    SvaraRadera
  4. Det kanske inte är värt risken att ingen prins finns vid grodpussning.
    Har inte provat själv, tror oxå att jag avstår!
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera