söndag 27 september 2015

Ungdomsambassadör ...

Igår hjälpte jag till att packa en resväska åt sonen...
För idag  beger han sig nämligen iväg till Bryssel som ungdomsambassadör ...
Inte helt själv åker han, då skulle jag ljuga ... en kommunpolitiker följer också med...
Man ska vara minst 18 år för att kunna bli ungdomsambassadör.

Målet med att kommunen utsåg min son till internationell ungdomsambassadör  ( sonen  har tidigare suttit i ungdomsfullmäktige)och att han idag åker iväg till Bryssel och Europaparlamentet är bland annat för att han ska diskutera barns och ungas situation globalt. Ambitionen är också att ge ökad kunskap till unga människor och stärka barn och unga att kämpa för sina egna rättigheter, att  prata om utanförskapet bland unga i samhället, arbetslösheten och att stötta andra, både i länet i Sverige och i världen.

Det är inte första resan som han har representerat staden ...
I grundskolan/ högstadiet blev han vald  ( av skolan som han gick på då naturligtvis) att åka ner till Kenya och hjälpa diverse skolor med skolmaterial och diverse...
 Han var elevordförande i högstadiet., även ordförande och representant i tobaksfri duon har han varit, även där (tobaksfri duo) blev det en hel del resor inom Sverige för honom...

Sonen går Media linjen ... Han tänker fortsätta sina studier på universitetet
. Han vill bli design spelutvecklare...

 Men jag undrar jag om inte hans planer kommer att gå om stöpet.. när han får uppdrag att representera det ena med det andra lite om sänder...  Han dras in i en helt annan arbetslinje än vad han tänkt sig...

7 kommentarer:

  1. Ungdomsambassadör! Inte illa! Håller tummarna för att det kommer att gå bra för honom här i livet.
    Kramen ♥

    SvaraRadera

  2. Du kan vara en stolt mamma Pärlan, du har fått en riktigt bra grabb. Jag tror han kommer till att göra precis det han vill i livet, många dörrar öppnas för honom och han vågar gå genom dem alla. =)

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Njut nu av att känna dig riktigt stolt! Jag tror som du att hans yrkesarbete blir något annat än vad han har tänkt sig, men jag tänker också att det nog är något bra med det.
    Stor kram! <3

    SvaraRadera
  4. Vad roligt för honom och så stolt du måste vara.
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du måste vara galet stolt över honom!
    Låter som en jätte fin utmärkelse och möjlighet som han blivit vald till!
    Det andra har han hela livet på sig att göra om han vill!
    Ha en jätte fin vecka!
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Åh, din son gör det igen! Vad stolt du kan vara!
    Detta är stort. Han kan nog senare välja vilka jobb han vill, så underbart med den framåtandan!
    Åh, Bryssel, EU-parlamentet m.m. - jag var ju där i mars förra året, spännande värre, var det.
    Ha det så underbart, fina du, kramkram ♥

    SvaraRadera
  7. Jätteduktig son. Så stolt Du måtte känna dig
    Han kommer att gå långt.

    Önskar dig en fin och skön kväll.
    Varm kram från mig.❤

    SvaraRadera