tisdag 13 oktober 2015

Egentid

Igår såg jag en människa lastad med påsar och väskor som gapade och kutade efter en buss som bara kör… Och den stackars dåren till människa fortsätter liksom bara springa istället för att varva ner och vänta på nästa!
 Tyckte nästan synd om hen att bussen bara körde ifrån..

Nä nu skall jag inte sitta här och hänga tandkött utan ge mig i kast med lite egentid.

Idag är det en ”lugn dag” hemma .

 Det har varit rätt kaosartad från och till hemma hos mig den senaste tiden så det är skönt att få en halv dag åtminstone med ensamtid.

Något jag verkligen skulle behöva oftare

4 kommentarer:

  1. Egentid är viktigt.
    Jag får kanske för mycket egentid som har varannan vecka för mig själv, skulle gärna ha sonen boende på heltid men det vill inte fadern.
    Men samtidigt så behöver jag det för att andas så jag kan vara den bästa mamma jag kan när jag har honom hos mig.

    Hoppas du får dig riktigt rekreation av din egentid!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, det skulle jag också behöva! Just nu är det krångel med båda sönerna. :( Kram! <3

    SvaraRadera

  3. Oj, har du haft så fullt upp? =)
    Egentid är aldrig fel....

    Egenkram ♥

    SvaraRadera
  4. Egentid är skönt det.
    Apropå bussen .....kommer i håg för ca två år sedan då jag såg en gammal dam i kanske 75-80 årsåldern sprang efter bussen för att hinna med den. Bussen var ca 200 meter från bussplatsen då damen ramlade och halkade så hon hamnade med ben under bussen. Chauffören gick ut och skällde på damen. Han skrek till henne att gå till busshållsplatsen 200 meter bort. Hon hade händerna fulla av kassar. Ledsen var hon. Chauffören klev in i sin buss och åkte de 200 meterna för att plocka upp henne utan en ursäkt att han nästan hade kört över henne.
    Fyyy så berörd jag vart . Jag ringde upp vår bussbolaget och påvisade detta.
    Vilken dålig respekt chauffören hade. Ingen empati alls.
    Kom att tänka på det här när du skriver om bussen.
    Ja ja.... Nåväl
    Nu ska jag ta och krama kudden gonatt snart.
    Till dig önskar jag åxo godnatt.
    Kramen från mig❤

    SvaraRadera