onsdag 9 december 2015

Hinner inte med!

Det går för fort! Jag hinner inte med...

Hamnar på efterkälken. För det går för fort. Men vad sjutton är efterkälke?

I alla fall... den utlagda raka julrälsen gör att julen tuffar fram för fort för mig. Jag hinner inte med.
Igår  brottades jag med ett elakt paket som inte ville paketeras i fint papper och snören. Och medan jag brottades så rann tiden iväg. Hann bara blinka så var det kväll. Dagen var finito. Helt borta. Kommer inte igen. Aldrig mer kommer den dagen igen. Den är förbrukad och finns inte mer.

Tänk att man kan förbruka dagar på detta sätt. För varje dag som går - är för evigt borta. Kommer aldrig mer igen. Försvunnit i tomma intet. När jag börjar tänka så då blir det så konstigt.

Var tar dagen vägen när jag förbrukat den?

Är det någon som vet var de förbrukade dagarna gömmer sig?  

3 kommentarer:



  1. Tiden försvinner mitt fram för ögonen på en.
    Den hoppande gubben hoppande gubben här ovanför fick min stress nivå att öka....

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  2. Dagar som gått kanske finns kvar i minnet.
    Hoppas du får en lugnare dag i dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tittar in och önskar dig en förhoppningsvis lugn och avkopplande dag!
    Kram

    SvaraRadera