söndag 20 december 2015

My god.

Någon slipar/sågar/borrar betong konstant sedan arlamorgontimman i huset. Det durrar och susar så man mår snudd illa.

 Nu är goda råd banne mig svindyra! Känner att en förkylning är i antågande.

Började med att duscha när jag steg upp i morse(sanera, skövla, balsamera, smörja) och få på mig kläder… Dvs annat än dom sladdriga brallor jag suddat runt hemma i för jag tänkte att då kanske det känns bättre.

. Efter dusch och påklädning -PÅ MED tofflorna -Tänkte att det kanske kan få mig att känna  mig mera ”on-it”

 Fram med en kalender för att se när det faktiskt ÄR julafton… Torsdag!?!! Torsdag… inte fredag…. ooo-keej! Spelar ju egentligen ingen roll, är redo för både födelsedagar och jular men inte redo för en förkylning.

Att lugnt och fromt gilla läget när inget är som man vill att det skall vara…. Det är ju assvårt -Tycker jag.  Veckorna nu under December har liksom bara försvunnit som ett svart hål för mig. Har det inte varit det ena så har det varit det andra.  Jag palla inte stress och stressigt har det minst sagt varit...



                                                     




3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du slipper förkylning, förstår att det känns opassandes.
    Ha en fin Fjärde Advent!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du slipper förkylningen nu

    Kram till dig och en trevlig fjärde advent❤

    SvaraRadera
  3. Hoppas du klarar dig eller att det åtminstone blir en mild förkylning.
    December stressen kan jag också skriva under på. Känns som det gått en vecka mellan första och fjärde advent! :/
    Sköt om dig och ha det så bra du kan! ❤ Stor kram.

    SvaraRadera