tisdag 23 februari 2016

Latmask ?

Igår kom yngsta dottern hem och frågade hur jag egentligen mår.?
 Jag vet inte varför jag har så svårt att uttala orden, jag mår inte bra, istället svarar jag alltid bra på frågan hur jag mår oavsett vem som frågar.

Jag svarar bra fast jag faktiskt aldrig mår bra. Jag kan känna mig glad och nöjd men ändå vara utmattad och full av värk. När någon frågar hur jag mår kommer svaret bra från mig utan betänketid. Vet faktisk inte hur jag ska svara för att vara ärlig. Är ju så tråkigt att alltid svara dåligt eller sådär.

Ibland kan jag sträcka mig till att säga att jag har lite huvudvärk, då har jag egentligen migränhuvudvärken från avgrunden som inte går över med någon tablett som känns som ett pågående pålningsarbete i mitt huvud och som gör att jag inte tål några ljud eller lukter.

Eller så kan jag säga att jag är lite trött, då är jag egentligen helt slut och utmattad och skulle vilja gömma mig från hela omvärlden. Helst skulle jag vilja att någon bär mig till sängen  för just då känns det nästan helt omöjligt att orka det själv.

Kanske är det så att jag skäms. Jag känner mig allt som oftast som en latmask när jag kollapsar,

Detta gör att jag gör saker hemma på ren vilja. Jag har nog för mycket vilja för mitt eget bästa för varje gång jag pressar mig att göra saker jag inte orkar försämras jag
 I idrottssammanhang lovordar man folk med tjockt pannben, folk som biter ihop och kämpar ända in i planket men vad ska jag göra med mitt tjocka pannben?

Här är det inte till någon nytta minsann.

I eftermiddag ska jag och min yngsta dotter gå på  utvecklingssamtal .
 Utvecklingssamtalen brukar inte vara så märkvärdiga då dotterns studier går som på räls för henne...
Brukar sällan finnas någonting negativt för lärarna att komma med.. så det brukar gå rätt så fort att få utvecklingssamtalet överstökat...



3 kommentarer:

  1. Stor tacksam glädje över yngsta dottern! Hon är så mån om sin mamma också ♥
    Min Sigge, han ville aldrig tillstå att han var dålig, så han sa vid dessa tillfällen att "det skiftar". Ett mycket diplomatiskt svar.
    Jadu. Jag är inte heller riktigt kurant, ont i höger skuldra upp i nacken nu, trött, gör saker på min egen befallning.
    Man vill ju inte beklaga sig, visst är det så? Som småbarnsmamma/mormor behöver du dina krafter.
    Varm kram ♥

    SvaraRadera
  2. Fint när barnen bryr sig.
    Förstår dig att det kan kännas svårt att säga som det är.
    Själv har jag övergått till att svara; som vanligt!
    Så då slipper jag diskussionen om vad som är fel med mig.
    Hoppas att du får en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera

  3. Jag tror att vi alla svarar bra när någon frågar hur vi mår. Det har blivit en hälsningsfras...
    Egentligen skall vi inte ställa frågan om vi inte har tid att vänta in svaret....

    Så roligt med dottern....


    Stor kram ♥

    SvaraRadera