söndag 7 februari 2016

Måndag

Måndag och en hel vecka som ligger framför en serverat som på en silverbricka.

 I veckan har jag ingenting speciellt inplanerat (än så länge) utom det vanliga, handla, tvätta, barnbarn, barn... osv som vanligt. =)

Varför är Måndag så långt från Fredag, men Fredag så nära till Måndag ?

Jag har gjort  en ”första gången”-erfarenheter de senaste dagarna!

 Efter att ha suttit med näsan i kattens mjuka och goa päls höll jag nästan på att få fnatt då det kändes som att hela ansiktet var luddigt. Så jag tog helt enkelt och blundade och rullade en klädrulle över ansiktet

-Gick hur bra som helst! First time ever! 


Kolla in min Klivia. Nu fem klockor på väg. Älskade blomma.





 Jag vattnar sparsamt under vintermånaderna och sen pratar jag med den lite... hi hi...

Denna blomma är den enda blomman som får vara ifred för katten.
Men snart byter min Klivia ägare... Min äldste son ska få den har jag bestämt =)



Trevlig Måndag alla positiva vänner!

Glöm inte bort att vara AWESOME !

10 kommentarer:

  1. Hoppas att din son fortsätter att prata med din fina Klivia. Vad fiffig du är som kom på att ta klädrullen i ansiktet ha,ha...Ha nu en riktigt fin start på denna ny vecka. Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Klädrullen var ju ett smart drag av dig att testa.
    Vilken fin blomma, har ingen själv men jag gör lite som du, pratar med dom så dom växer...hihi
    Ha en skön Måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. En riktigt fin start på veckan till dig och de dina ♥
    Klivia, det hade min mamma, jag har aldrig haft det.
    Vad fin den är, hoppas sonen har gröna fingrar han också!
    Kram ♥

    SvaraRadera

  4. Hoppas sonen pratar samma språk med växten som du, hi hi....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Veckorna går så fort, inte lätt att hinna med i tempot.
    Klivia, det var ett nytt namn för mig, känner inte till denna växt men otroligt så fina blommor som är på väg. Härligt för sonen att få njuta av denna.
    Katter de fäller hår, mycket av det märker vi inte, nästan.
    Trevlig dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  6. Skulle vilja se när du drog den där klädrullen över ansiktet! :)
    Vilken bra idé!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. Skickar en stor GodNatt kram till dig finaste !
    Vi nattugglor i bloggvärlden hihi ❤️

    SvaraRadera
  8. Det beror förmodligen på att de lär vara giftig för djur. Jag hade en sådan men tjejen i affären sa att de aldrig blommar om men tydligen var det helt fel!

    Ha en bra fettisdag :D

    SvaraRadera
  9. Tittar in och önskar dig en fin dag.
    Konstigt, tyckte att jag skrev en kommentar på detta inlägget igår men det försvann tydligen.

    Ha det bäst!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  10. Hi hi, jag gillar tipset med klädrullen. :)
    Storkram! <3

    SvaraRadera