fredag 4 mars 2016

Lycka, cyklist

Lycka och glädje kan hittas precis överallt omkring oss -Om våra ögon är med och hjärtat är öppet!


Jag vet inte hur många gånger den sista tiden jag sökt efter en brödpensel som INTE är gjord av gummi-teflon-mojängtrådar som är totalt värdelös när man skall pensla bullar!!

Idag tog jag en promenad (tänkte bara gå en kort promenad) men hamnade på något konstigt vänster i en affär. Vet inte riktigt hur jag hamnade i en affär " ler " Var inte min tanke från början.
I alla fall när jag långsamt gick runt och tittade hittade jag det jag sökt så galet länge!!!

Fantastiskt, det är när man inte söker man finner -Hur många gånger ska jag glömma bort den enkla sanningen?


Om cyklister i trikåer!

(Tryck på bilden för att kunna läsa texten bättre.)



Det här är humor när det är som bäst!

7 kommentarer:

  1. Kula att finna det man söker.
    Passar på att önska dig en härlig helg!
    Varm Kram

    SvaraRadera
  2. Haha....Men visst är det väl så. När man inte söker det man söker.....Det är då nån finner det man sökt. Knepigt det där.

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  3. Bara ett exempel. När jag flyttade från trean till tvåan, slängde jag den gamla flugsmällan.
    Skulle köpa ny. Fanns inte. Inte någonstans. Letade i massa affärer. Hittade en i Uddevalla till slut. Sen - ja NU finns de överallt, haha!
    Stackars cyklist, hahaha....
    Varm lördagskram ♥

    SvaraRadera
  4. Så roligt, då blir man glad. Jag har varit med om något liknande. Helt plötsligt finns det framför en.
    Önskar dig en fin helg.
    Varm kram.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar min gamla riktiga brödpensel. De nya är visserligen lättare att rengöra. Men ack så svårt att pensla bullar med! :/
    Kram och ha en jätte fin vecka! :)

    SvaraRadera
  6. Grattis till ditt fynd. Ha,ha...stackars cyklist.
    Ha det gott. Kramelikram

    SvaraRadera

  7. Jag har kommenterat detta inlägg innan men jag kan inte se min kommentar.
    Jag skrev att jag trodde någon förde dig till affären som hade din önskade pensel. :)

    Kram ❤

    SvaraRadera