tisdag 15 mars 2016

Oboy.....

Jag och katten har ganska många samtal… Eller snack, mer rätt -Vi låter i turordning.

Hon säger Mjau och jag säger ”Jahaa” med olika betoningar i mitt jaha, ibland piffar jag till det och säger ”jasså” och ”på det viset”.

Dom tydligaste praten har vi i arla morgontimman ty då skriker hon mer än mjau:ar, jag frågar om hon vill ha mat, hon ökar volymen, jag svettas å sliter i läskig kattmatsförpackning å serverar = hon blir nöjd, äter och kommer sedan å kurrar som tack.

Det slog mig häromdagen att jag inte har någon aning om vad som försiggår i hennes huvud. Vi pratar å pratar å jag säger jaha å ändå har jag noll koll på vad vi snackat om.

Har gått och nynnar idag på Oboy vilket vackert väder, solen skiner idag med Peps Person.
Och visst är det ett riktigt vårväder just idag här i Västerbotten. så underbart!!

Dock har jag inte fått något tillfälle att njuta av vädret utomhus. Men förhoppningsvis kommer det flera dagar av fint väder.

4 kommentarer:

  1. Här i Västernorrland har vi oxå vackert väder idag och jag har varit ute och låtit solen smeka mitt ansikte.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera

  2. Så himla varmt och glatt skrivet. :)
    Låt oss säga så här: Det är nog det bästa att vi inte vet vad som pågår i deras huvud. Kanske tänkte hon på en lång seg råtta medan du serverade maten. He he he... :D))

    Kram ❤

    SvaraRadera

  3. Så himla varmt och glatt skrivet. :)
    Låt oss säga så här: Det är nog det bästa att vi inte vet vad som pågår i deras huvud. Kanske tänkte hon på en lång seg råtta medan du serverade maten. He he he... :D))

    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. O'boy, vilket mysigt och gott inlägg!
    Varm och go kram ♥

    SvaraRadera