tisdag 19 april 2016

12 - stegs


Dom här köks - svamparna som finns idag.. Var dom bättre förr ?

Jag bara undrar, för jag har konstaterat att dom  i det närmsta vekar vara någon form av engångs! Så var dom inte förr i tiden!

En annan sak jag konstaterat är att det v.e.r.k.a.r gå att vika ihop sådana där dra-på-lakan och få dom snygga men jag har inte lyckats!

Dra-på-lakan måste vara tidernas gåva till sådana som mig! Uppskattar oerhört när lakan ligger stilla i sängen och att inte varje bäddning innebär att hitta underlakanet som ett skrynkligt russin någonstans i mitten av sängen!

Nackdelen är ju det här med att ViKA ihop dom där påsaktiga tygsjoken.

 jag har konstaterat att det v.e.r.k.a.r gå att vika ihop sådana där dra-på-lakan och få dom snygga men jag har inte lyckats!

Därför studerar jag nu wikihows 12-stegs instruktioner för att lära mig konsten! Youtube har också fina instruktionsfilmer på fenomenet -Så bevisligen är det inte bara jag som tröttnat på att linneskåpet ser ut som ett skatbo när man lägger in bollen av tyg.

Fascinerande att man kan utöka sitt know-how varje dag om man känner för det!:

Skulle säga att det är 50/50 om detta kommer gå väl (fint, slätt lakanspaket) eller sluta med en klassisk vresig inknövling som vanligt!

 Oavsett dumma kökssvampar och knöliga dra-på-lakan så är det aningen grått och daskigt utomhus. Igår var det aprilväder. Ena stunden regn, nästa snö. Blåst, trist och kallt...

6 kommentarer:

  1. Jag har precis börjat använda dra på lakan och har ännu inte fattat hur jag viker ihop dem.
    Får bli en titt på Youtube då.

    Ha en strålande dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Varken kökssvampar eller duschsvampar är som förr. Allting är engångs för att hetsa oss till att konsumera mer. Jag blir så trilsk när det är på det viset så då vill jag inte köpa igen.
    Dra-på-lakan har jag faktiskt inte haft på många, många år därför att jag har haft sängar och madrasser i storlekar så att det inte gått att få tag på. Men det hade varit en välsignelse för mig som roterar som en jordfräs när jag sover och alltid vaknar på knöligt underlakan.

    Stor kram ♥

    SvaraRadera

  3. Jag kör med vanliga lakan, knyter en knut i hörnen på lakanen och då ligger som kvar raka och fina.
    Har märkt detsamma med svamparna och med mycket annat också....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Svamparna är kass.
    Drapålakanen knölar jag ihop i skåpet. I sängen är de bra.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du för din kommentar hos mig. Ja det är så tungt nu. Jag fick ett samtal från djursjukhuset att Teddy har kommit tillbaka o är nu kremerad o redo för att hämtas. Ska åka in o hämta honom i morgon.
    Hoppas att du har haft en bra dag, önskar dig en fin kväll, kramar ♥

    SvaraRadera
  6. Vi har "dra på lakan" och det är jättebra.
    Ja det är minst fem olika sorters väder varje dag.......här jag kommit på. Först så här vi regn, blåst, snö, sol, och hagel. Man tröttnar ju inte på nåt enahandla väder inte.
    Kram.

    SvaraRadera