lördag 30 april 2016

En

 egen trumslagare har vi alla... har någon smart person sagt.

En trumslagare som anger takten i vårt liv. Ingen människa har samma trumslagare som någon annan. Så det finns lika många trumslagare som antalet människor i världen. Fascinerande!

Tror inte att min inre trumslagare håller sig till takten... för jag har fortfarande förbannat ont i huvvet sen i går. Trumslagaren bankar och bankar kraftigt i huvudet i stället för överallt i kroppen.

Denna eländiga huvudvärk! Det är som migrän men lite mildare... men ändå tillräckligt för att jag ska se konstigt, må illa av och till och tycka att livet är pest.  Då brukar det bli huvudvärk av den värsta sorten. Denna gång har jag inte haft de vanliga synförändringarna i lika stor styrka.

Brukar bli så däckad av huvudvärken att jag inte orkar tänka...

Har fortsatt haft ont i huvudet hela natten. Trots att jag tog en stark Alvedon innan jag gick till sängs. Nu på morgonen smög jag mig upp försiktigt och gjorde starkt kaffe och tog även en stark Alvedon... och just nu för stunden kan jag leva i alla fall.

Går omkring som det är var dag och har en dagligen konstant molande huvudvärk på höger sida av pannan/huvudet som aldrig ger sig. Inte ens om jag tar in värktablett. Denna molande konstanta huvudvärken säger " de lärda läkarna" som har gjort en ordentlig undersökning på mig att jag minsann får dras med. Det är sviterna från min hjärnblödning jag ådrog mig som nyfödd.
Att jag sen fick mitt huvud mosad i väggar år efter år efter år gjorde inte saken bättre.
Den skada från födseln som låg i lä började göra sig mera och mera påmind och till besvär när hjärnan blev omskakad dag efter dag i olika situationer.  Stress gör och gjorde det inte bättre heller.

Ja ni kära läsare!

Nu ska jag avsluta detta "smärtsamma" inlägg och i stället önska er en


Glad Valborg!!


5 kommentarer:

  1. Hoppas huvudvärken försvinner för dig. Jobbigt det där.

    Ha en trevlig VALBORG och stor kram.

    SvaraRadera
  2. Fy va jobbigt det måste vara att ha sån gräslig huvudvärk.
    Hoppas att den ger sig för dig fort!

    På tal om trumslagare så spelade jag trummor i ett tjejband ca 3 år i min ungdom.
    Det var tider det.

    Kram och ha en fin Valborg!

    SvaraRadera
  3. Huvudvärk som är så jobbigt och påfrestande att ha. Det tar all ens koncentration och ork.
    Hoppas verkligen att den försvinner så att du kan sova och slippa att ha ont.
    Varm styrkekram till dig.

    SvaraRadera

  4. En sån huvudvärk är en plåga....

    Stor Valborgskram med lite brun utan sol, hi hi... ♥

    SvaraRadera
  5. Usch, så jobbigt med en nästan konstant huvudvärk. Själv tycker jag inte Alvedon är så effektiva men det är så klart olika vad man föredrar.

    Önskar dig en fin Valborg!

    SvaraRadera