söndag 15 maj 2016

Bara ett livstecken

En storslagen underhållning av Petra Mede och Måns Zelmerlöv i går kväll/natt må jag säga
Jag njöt för fulla muggar. Jag skriver så klart om Eurovision Song Contest 2016.

Många bra artister/melodier i år.. Själv trodde jag att Ryssland eller Australien skulle vinna. Eller varför inte Frankrike... Men tji fick jag (ler)

Både Ryssland och Australien blev bräckta av Ukraina Jamala med låten 1944.
 En låt med ett politiskt budskap. Säkert mycket snopet för Australien då dem ledde tävlingen länge och väl.
Jag är glad att Ukraina gick och vann  Rätt låt vann!
Frans och Sverige hamnade på en femte plats. Vilket är riktigt bra =) Tummen upp för det!

Har inte så mycket mer att skriva för dagen.  Det blev sen natt jag gick i säng och en mycket tidig morgon att stiga upp på. Väckt av en liten som ihärdigt skakade om mig med orden "Godmorgon! Det är dags att vakna nu " kl 04.36.

Utomhus är det sol och förmodligen värmer det gott i solen.=)
Har inte varit ute ännu, men jag hoppas att jag kan gå ut en stund (ensam utan småbarn) idag.
Jag vill bara ha en fridfull dag utan en massa påtvingade göromål


5 kommentarer:


  1. Håller med dig om ESC igår, att Fans kom femma tyckte jag var stort.... Att få beröm av självaste Justin Timberlake var inte dåligt, wow....

    Hoppas du får en liten stund med dig själv idag.

    Kram, här regnar det ♥

    SvaraRadera
  2. Jag såg inte ESC alls.
    Det intresserar mig inte ett dugg.

    Ha en skön dag, hoppas du kan ta den där promenaden för dig själv!
    Varm Kram

    SvaraRadera
  3. Åh.... har du sol. Här regnar det! :(
    Hoppas du orkar ut och njuta en stund.
    Och visst var showen riktigt bra igår.
    Från början till slut. Gillade också Frankrike. Och även Ryssland!
    Ukrainas vinst blev jag riktigt paff över. Men det är ju som sagt en låt med ett starkt budskap.
    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. Såg en bekant till mig som hade Ukrainas som en av sina favoriter. Hon brukar följa eurovisionen väldigt noga. Jag tittar aldrig på den numera. Har inte gjort på många år, så jag vet inte hur någon av låtarna var.
    Det var en alldeles på tok för tidig väckning du fick! Hoppas du kan få lite tid för dig själv idag!
    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Här har det spöregnet hela dagen ... men har läst böcker och haft det rätt mysigt ändå under en varm filt ;)
    Jag gillade frankrike och georgien bäst, men men det verkade inte resten av röstarna göra haha...
    Frans varaktigt duktig och vilken fantastisk show första ggr jag inte somnade till ESC , men så var min favvo Justin med också :)
    KRAM till dig sötnos !

    SvaraRadera