lördag 21 maj 2016

Möttes av

 en mindre trevlig syn igår när jag skulle gå och handla.

Framför mina fötter där jag gick på trottoaren låg det ett mindre berg av fjädrar… Det låg även en väldigt död fågelkropp… utan huvud. OM jag hade sett för mycket Gudfadern hade jag kanske börjat titta mig över axeln men jag tog det alltså INTE personlig.

Det såg bara… mindre trevligt ut.



I mataffären hittade jag i alla fall  flera muggar/koppar på extrapris.

 Endast 2 kr styck.

Kunde inte låta bli med ett sådant extrapris att roffa åt mig en av muggarna med texten...


Lysande!!!!!

Så härligt att ha hela denna dag framför sig att lägga ribban inför ”tomorrow =)



Sist men inte minst så köpte jag även...




Trots att jag har svårt att bli brun använder jag solskydd!

Jag vill bara uppmana alla att vara rädd om sin hud och att använda solskydd ÄVEN här uppe i norr! Allt för  många nära och kära i min omgivning har drabbats av allehanda former av (cancer) eller hudcancer. Den vanligaste missuppfattningen tycks f.o.r.t.f.a.r.a.n.d.e (år 2016) vara att man inte blir brun om man använder solskyddsmedel. Jag blir rent matt av okunskapen!

Vilket märke man väljer spelar föga roll, det viktiga är att man hittar ett solskydd som passar en! Jag hittade även ett solskyddsmedel för ansiktet. Ett hudfärgat solskyddsmedel som dessutom är en BB-cream -Inte helt dumt =)

Ha en bra dag

4 kommentarer:

  1. Jag är väldigt förtjust i muggar.
    Köper sällan mer än två av varje.
    Jag gillar att alternera utefter humör.

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var rent utav - orent!
    Otäckt.
    Men sen fyndade du och kunde glädja dig åt inköpen.
    I morgon är alltid en annan dag.
    Och solskydd har jag alltid. Och solar med "förstånd".
    Go lördagskväll, kram ♥

    SvaraRadera
  3. Usch, det är aldrig roligt att hitta döda djur.
    Vilken härlig text på muggen! Precis vad man skulle behöva se varenda dag.
    Jag håller med dig angående solskydd. Det är klart att man alltid ska använda solskydd. Jag som också är rödhårig använder aldrig mindre än solskyddsfaktor 50. Vilket märke var det på BB-krämen som också har solskyddsfaktor?
    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Usch vad otäckt med fågeln. Tur du inte visade oss läsare någon bild. Mår dåligt av sånt. Skadade djur.

    Visst ska man använda skydd. Solen är inte bra, och att sola med måtta är bäst.

    Kram.

    SvaraRadera