måndag 2 maj 2016

Vissa saker

-  kräver en viss tidpunkt -För att man vill vara säker på sin sak! Jag har bestämt att NU är tiden kommen.

Nu är ett bra läge att lägga undan vinterkläder (tjocktröjor, mörka kläder och annat fodrat!). Nu känner jag mig säker på att vi faktiskt bytt årstid!

Många älskar att diskutera väder men ingen tycks vilja erkänna det. Ingen vill erkänna att man är en sådan som gnäller på sådant som inte går att göra något åt…

Jag är smått missnöjd när det dag efter dag är grått, blött och kallt -Inte så att hela dagen är förstörd, utan det är mer en känsla av ”Jaha!” när jag tittar ut genom fönstret..

Jag är överlycklig när solen skiner och jag kan skippa täckjackan -Faktiskt! Just nu blir jag rent av glad och varm bara det spricker upp! Och solen tittar fram.

Jag är alltid fascinerad av väderprognoser som sträcker sig mer än två dagar framåt i tiden. Tror det beror på att jag UPPLEVER väder som högst ombytligt, växlande och föränderligt!

Förra sommaren 2015 var det bara att glädjas över snygga regnkappor, schyssta gummistövlar och kulörta paraplyer.. Denna sommar hoppas jag få ha på mig shorts, solskydd och solglasögon -All the time!

Jag påverkas i alla fall av väder -Å det står jag för!


3 kommentarer:

  1. Jag tror att alla påverkas av vädret. Sedan är vi kanske olika såtillvida att vi påverkas på olika sätt och av olika väder. Jag t ex klarar inte kyla och blåst, men jag klarar inte av när det blir för varm heller. Mår absolut bäst vid 15-22 grader ungefär. Och sedan tror jag faktiskt att nästan alla människor gnäller på sådant som inte går att påverka. Det är väl faktiskt det man har mest rätt att gnälla över, som jag ser det. Just för att det inte går att påverka. Sådant som man däremot kan påverka finns kanske inte så mycket anledning att gnälla över. Då är det bättre att lägga krutet på att försöka förändra istället.
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Jag blir väldigt påverkad av vädret, vilket jag tror alla blir.
    Höst och vinter med regn, kyla och snö fungerar inte ihop med mig, jag mår verkligen dåligt då.

    Vår och sommar blir något bättre men jag vill inte gärna ha 30 grader varmt, helst bara lagom och gärna med lätta, ljumna sommarregn och ett eller annat åskväder.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera

  3. Kan du tänka dig att senare i veckan får vi sommarvärme här? Vinterkläderna lade jag bort i januari......

    Kram ♥

    SvaraRadera