måndag 6 juni 2016

19 år



Idag så fyller min son 19 år Så underbart att ha stora barn. Ens modershjärta blir bara större och större medan åren går. Ännu ett år som mamma vilken ynnest verkligen. Och jag hoppas och ber till gud att alltid bevara mina barn och skydda dem från allt ont som finns i världen. Och jag ber och hoppas att de skall orka med alla prövningar som vi människor måste gå igenom i livet bara just därför för att vi är människor.

I går blev jag liggandes på soffan helt mörbultad och dränerad på energi hela eftermiddagen och kvällen/natten.Mitt lilla barnbarn var sjuk. Stackars min lilla goknoppis. Feber och ont i halsen . Men barn är fantastiska! Sjuka eller inte så vill de leka ändå.Om än med mycket mindre energi.

Under Nationaldagens förmiddag bakade vi med lera.Lagade mat med leksaksspisen kastat bollar  och några bollar hamnade bredvid min (eller rättare sagt yngsta dotterns) katt Matrix vilket roade lillan mycket;) med mera. Mitt hem liknar verkligen en tornado och har gjort så sedan dottern och barnbarnet flyttade in. Jag brukar försöka att hålla undan lite.. Men igår så fick jag lägga fullt fokus på lilla sjuklingen.

Idag är hon betydligt friskare. Ingen feber och bara lite snorig.

Önskar er alla en dag full av kärlek och omtanke.

Och särskilt så önskar jag mina älskade barn och barnbarn tusen tusen hjärtan av kärlek. ☺

2 kommentarer:


  1. Grattis till sonen, stora grabben nu....
    Önskar dig en fin dag med någon fridfull hörna någonstans...

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  2. Grattis till sonen.
    Skönt är när barnen blir större och man ser hur fint dom utvecklats, vilka toppenmänniskor dom blivit.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera