fredag 8 september 2017

Enkelt till middag

Idag hade jag tänkt att göra någonting enkelt till middag.
Det får bli det jag har i kylen och skafferiet - falukorv, potatis, morot, palsternacka, gul lök och grädde för att laga till hemmagjord Pytt i panna med stekt ägg till.

Det var riktigt länge sedan jag gjorde den maträtten men nu är det dags igen.
Ska bli kul att se hur Pytt i pannan blir för mig. "ler"
En maträtt som nog är ganska så underskattad.

Idag regnar det i mina hemtrakter.

Det finns många ord för regn

Duggregn

Spöregn.

Hällregn.

Småspik.

Ösregn.

Regnskur.

Skyfall.

Idag är det hällregn ...

Ska nog passa på att dammsuga och skura golven en dag som denna.

Jag har en förkyld dotter med feber hemmavid i dag.

Jag håller tummarna att jag inte blir smittad. Men med den tur jag har så åker jag nog dit rejält skulle jag tro...
Just nu känner jag inte av någon förkylning i alla fall.

Hur som...

Ha en trevlig Helg alla läsare!

5 kommentarer:

  1. Pyttipanna brukar vi göra på det som blir över efter juldagarna, jättegott och med ägg och rödbetor till, mums.
    Det var många slags regnväder. Här har vi inget regn, men ikväll skulle det visst börja att småregna.
    Hoppas verkligen att du inte blir förkyld, det tar på.
    Trevlig helg till dig också.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Pyttipanna är jättegott.
    Gör det lite nu och då och oftast när jag har mycket potatis över och annat.

    Här regnar det oxå.
    Har varit iväg på en cykeltur till affären och jisses så blöt jag var när jag kom hem.
    Fick byta alla kläder.

    Hoppas du slipper bli smittad, förkylningar kan man gott klara sig utan.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. En hemgjord pyttipanna brukar alltid vara gott.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera