lördag 18 november 2017

Vante

Att de händer märkliga saker ibland är ingenting konstigt.
 I  torsdags när jag gick ut på balkongen för att borsta bort snön ringde telefonen, jag tog av mig vantarna och la dom i soffan i vardagsrummet, efter avslutat samtal var en vante borta, jag sökte som ett tok både på balkongen och inne, för den måste finnas mellan balkongdörren och vardagsrummet / på soffan, jag lyfte på alla kuddar strök med handen över hela soffan inklusive armstödet. Kunde inte släppa förlusten så jag sökte som ett tok i fredags också,
 I morse (lördag) låg vanten på armstödet helt synligt.
Någon som busat med mig,?
 Och  inte var det barnen för jag var ensam hemma då vanten försvann och dök upp igen.

2 kommentarer:

  1. Sånt händer mig ideligen.
    Och jag avskyr att leta för jag blir så lätt frustrerad och näst intill manisk när jag inte hittar det jag söker.

    Kram och ha en fin Söndag!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att man blir "blind" ibland, för mycket i huvudet, haha.
    Jadu, i min värld har det hänt lite sorgligt. Du kommer säkert ihåg tyska Margot. Geddans och Margots Handarbetsblogg, på Expressen.
    Fina Margot blev en ängel i tisdags, 74 år.

    Jag önskar dig en fin och mysig lördag, kram! 💚

    SvaraRadera